عکاسی از امامزاده درب‌امام

عکاسی از امامزاده درب‌امام

عکاسی از امامزاده درب‌امام 532 745 کانون عکس اصفهان

در شرق خیابان چهارباغ پائین و در قبرستان قدیمی جمیلان (سنبلستان) و در نزدیکی محله قدیمی دردشت اصفهان بقعه دو امامزاده واقع شده که ساختمان آن در سال های ۸۵۷ هجری قمری برابر با ۱۴۵۳ میلادی در زمان حکومت جهانشاه قراقویونلو به پایان رسیده است. این دو امامزاده ابراهیم و زین العابدین (ع) از نوادگان علی بن جعفر(ع) هستند که در این محل به خاک سپرده شده اند.بنای تاریخی درب امام از دو گنبد بزرگ و کوچک و یک سر در کاشیکاری و سه صحن در سه جهت شمال و شرق و غرب تشکیل شده است.سر در اصلی در محوطه شمالی واقع شده و با کاشی های معّرق موزون و بسیار زیبا ساخته شده است. در سمت شرق این سردر، سردر دیگری است که کتیبه های آن به تعمیرات بنا در دوره شاه سلطان حسین صفوی اشاره میکند. داخل بقعه با کاشی های بسیار خوشرنگ تزئین شده است. در داخل ایوان های غربی گچ بری ها و قطاربندی های بسیار زیبایی است که بیانگر ذوق و ابتکار و خلاقیت هنرمندان اصفهان در آن روزگار است.*
کارگروه عکاسی شهری کانون عکس اصفهان در سیزدهمین جلسه خود در دوره یازدهم بازدید و عکاسی از امامزاده درب امام را در برنامه خود خواهد داشت.

عکاسی از امامزاده درب امام
پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه۹۸ ساعت ۱۴
محل تجمع : خیابان عبدالرزاق، بازارچه آقا محمد جعفر

ثبت نام الزامی است.
جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی، کد ملی و کد عضویت را از طریق پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۶۱۱۳۰۱۲۰ ارسال فرمایید و یا از طریق آیدی تلگرام @barzin_azar اعلام نمایید.

 

*منبع: Isfahan.ir