نهمین دوره سالانه عکس کانون عکس اصفهان

نهمین دوره سالانه عکس کانون عکس اصفهان

نهمین دوره سالانه عکس کانون عکس اصفهان 1024 541 کانون عکس اصفهان

موزه هنرهای معاصر میزبان سالانه کانون عکس اصفهان

نهمین دوره سالانه عکس کانون عکس اصفهان در حالی برگزار گردید که اتفاق نادری در ارسال آثار در جهت فراخوان نمایشگاه رقم خورد. دریافت بیش از یکصد مجموعه عکس از شرکت‌کنندگان و گزینش چهارده مجموعه عکس توسط داوران برای نمایش را می‌توان از نقاط عطف بسیار مهم در روند برگزاری نمایشگاه سالانه کانون در دوره‌های مختلف ارزیابی کرد و توجه بیشتر از پیش اعضای کانون به مجموعه عکس را می‌توان یک نقطه عطف در رویکرد اعضا و در راستای اهداف بلند مدت کانون عکس تلقی نمود.
نهمین سالانه عکس کانون در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد که در بخش ویژه موضوع خانواده برای ارسال آثار تعیین گردیده و شرکت‌کنندگان در دو بخش عکس و مولتی مدیا در این فراخوان شرکت کردند که آثار رسیده در بخش عکس توسط پیمان هوشمندزاده، صیاد نبوی و غزاله هدایت داوری و انتخاب گشتند و در بخش مولتی مدیا نیز آثار توسط مینو ایرانپور، رسول معرک‌نژاد و نوشین نفیسی مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب شدند.
این نمایشگاه در تاریخ ۳۱ مرداد برپا گشته و بازدید از آن تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.
در بیانیه‌ی هیئت داوران نهمین نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان به قلم صیاد نبوی آمده است:

هیئت داوران متشکل از خانم غزاله هدایت و آقایان پیمان هوشمند زاده و صیاد نبوی ضمن سپاس از تمامی هنرمندان شرکت کننده و بر مبنای احترام به ساحت و جایگاه هنر عکاسی، با حفظ و رعایت قوانین نمایشگاه سالانه عکس کانون عکس اصفهان، تمام آثار رسیده به جشنواره در دو بخش آزاد و بخش ویژه با موضوع خانواده را چندین بار بازبینی کرده و با در نظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری آثار، از میان ۱۳۱۶ تک اثر و ۱۰۱ مجموعه‌ عکس، تعداد ۴۹ تک اثر و ۱۴ مجموعه عکس را مستحق حضور در نمایشگاه دانست.
از آنجایی که عکاسی در قالب یک مجموعه، این امکان را بوجود می آورد تا عکاسان با بهره‌گیری از زبان عکاسی به روایت تصویری موضوعات خاص بپردازند و مصادیق و مفاهیم عمیق هنری و فرهنگی را در معرض دید مخاطبان قرار دهند، توجه به مجموعه عکس در برگزاری نمایشگاه سالیانه را می‌توان قدم بسیار مهمی در جهت اجرای حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای عکاسی دانست. اعمال این نگاه تخصصی، این امیدواری را بوجود می‌آورد تا آثار قابل اعتنا و معتبرتری در دوره‌های آتی به نمایشگاه سالیانه ارسال گردد. هیئت داوران با تقدیر از این رویکرد، در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس به داوری آثار پرداختند.
ضمن قدردانی از کانون عکس اصفهان به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه، امیدواریم با تعمق در تجربیاتی که از برگزاری این دوره و دوره‌های پیشین حاصل شده، این رویکرد در دوره‌‍‌های آتی با کیفیتی شایسته‌تر ادامه یابد چرا که موفقیت، تنها در گرو استمرار دغدغه‌مند است.