«پروژه عکاسی ثبت اصفهان – فاز دوم »

«پروژه عکاسی ثبت اصفهان – فاز دوم »

«پروژه عکاسی ثبت اصفهان – فاز دوم » 745 1043 کانون عکس اصفهان

«پروژه عکاسی ثبت اصفهان – فاز دوم »

امروزه عکس‌های قدیمی از شهری که در آن سکونت داریم به واسطه حس و حال نوستالژیکی که در ما زنده می‌سازد ما را به سمت کنکاش در اعماق تاریخ این مناطق سوق می‌دهد. این تصاویر که خود جزئی از تاریخ آن منطقه محسوب می‌شوند به دلیل نمایش عینی و واقع گرایانه خود در ثبت و ضبط مکان و زمان، می تواند مرجع غنی و مستندی جهت مطالعات رشته‌های مختلف علوم انسانی و نیز فرهنگ و هنر در اجتماع باشد.
کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در راستای رسالت فرهنگی و هنری خود اقدام به ایجاد پروژه‌ای تحت عنوان (ثبت اصفهان) کرده است که درطی آن با استفاده از ثبت عکاسانه مکان‌ها، مردم و مشاغل، آداب و رسوم و اجتماع شهری و ایجاد گنجینه‌ای از این تصاویر گامی در جهت نگهداری از ارزش‌های مکانی و زمانی شهر بردارد.
به اطلاع اعضای محترم کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان می‌رساند که با توجه به پایان یافتن پروژه ثبت یک که در راستای ثبت تصویری محله مسجد سید اصفهان انجام گردید؛ کانون عکس اصفهان در نظر دارد تا با مشارکت اعضای گرانقدر و با همیاری تیمی مجرب، فاز دوم پروژه ثبت اصفهان را آغاز نماید. این طرح در نظر دارد برای صیانت بصری از موقیعت فعلی محله جویباره و دردشت به ثبت آن از منظر تاریخ معاصر با نگاهی تفسیری بپردازد و علاوه بر حفظ وجه هنری رسانه ی عکاسی در مواجهه با این مجموعه به وجه قابل استناد و اثباتی آن نیز توجه کند.
از علاقمندان به مشارکت در این پروژه دعوت می شود جهت ثبت نام و اعلام آمادگی، نام، نام نام خانوادگی و شماره عضویت خود را به شماره ۰۹۱۶۱۱۳۰۱۲۰ یا آیدی تلگرام Barzin.Az@ حداکثر تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری ارسال نمایند.
جلسه توجیهی روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠ بصورت آنلاین و در فضای ادوبی کانکت به منظور آشنایی اعضا با نحوه اجرای پروژه برگزار خواهد شد.
اطلاعات تکمیلی و جزییات برنامه‌ نشست‌ها و کارگاه‌های مربوطه متعاقباً اعلام خواهد شد.