خوب دیدن در یک مدرسه قدیمی

خوب دیدن در یک مدرسه قدیمی

خوب دیدن در یک مدرسه قدیمی کانون عکس اصفهان

خوب دیدن در یک مدرسه قدیمی
رسول سلیمانی دهنوی/گروه خبر کانون عکس اصفهان
برنامه‌ی امروز کانون عکس حدود ساعت ده صبح درحالی‌که آب‌وهوای زمستان با زنده شدن
زاینده رود عزیزمان فضای شهر را مطبوع‌تر کرده بود؛ آغاز شد. در ابتدا تمرین «خوب دیدن» را شروع کردیم و از طرفی منتظر ماندیم تا همه‌ی دوستان به مکان مدرسه تاریخی چهارباغ برسند.
در ادامه با حضور اکثر عکاسان حاضر ، امیر مسعود اقارب پرست به تعریف و اهمیت «مجموعه عکس » پرداخت و با تکیه ‌بر اکثر جشنواره‌های بین‌المللی مجموعه عکس را تشریح و با تاکید بر این موضوع که برنامه‌های اخیر کانون روی این محور تاکید دارد از شادی قدیریان به‌عنوان عکاس موفق این روش یاد نمود.
این عکاس با مرور تعریف عکاسی معماری به برخی از ابهامات حضار در مورد این طبقه‌بندی از عکاسی پاسخ داد .البته «تفاوت عکس معماری با عکاسی در فضای معماری» هم نکته‌ بسیار راهگشایی بود تا به‌عنوان‌مثال عکاسی پرتره‌ی محیطی را عکاسی معماری اطلاق نکنیم!
در ادامه اهمیت و روش‌های کادربندی صحیح موردبررسی قرار گرفت، همچنین از کاربرد حضور انسان در عکس معماری سخن به میان آمد. «ایجاد مقیاس مناسب برای بیننده» و «تفهیم کاربری معماری» دو نمونه از این کاربردها هستند.
مبحث پایانی در مورد نحوه‌ی عکاسی براکتینگ که از مباحث تکنیکی و حیاتی عکاسی معماری می‌باشد، بود چرا که با استفاده از این تکنیک ساده در حین عکاسی منجر به تمرکز بیشتر بر کادربندی می‌شود و در هنگام اصلاح و ویرایش اثر کمک بسزایی به عکاس می‌کند.
در ادامه اعضاء کانون به‌صورت عملی شروع به عکاسی کرده و امیر مسعود اقارب پرست پاسخگوی سؤالات اعضاء بودند.