فتومونتاژ در دوران معاصر

فتومونتاژ در دوران معاصر

فتومونتاژ در دوران معاصر کانون عکس اصفهان
فتومونتاژ در دوران معاصر
سمیرا عموچی/گروه خبر کانون عکس اصفهان
 
برنامه این هفته کانون توسط رسول کمالی با عنوان  «اعترافات هنرمند» در خصوص بررسی آثار، نگاه این هنرمند  به‌عکس و نحوه‌ی کار کردن شروع شد.
این طراح گرافیک ۵ مجموعه به نام‌های تو-ا-مان و سرد-آبها و خویشتن (سیاه‌وسفید) من نمی‌شکنم و آزادباش (رنگی) را به نمایش گذاشتند و دراین‌بین توضیحاتی در خصوص مجموعه‌ی
سرد-آب ها برای حضار بیان کردند.
انتخاب نوجوان در مجموعه‌ی این هنرمند به این جهت بوده است که مخاطب به سمت جنسیت کشیده نشده و بیشتر به مفهوم توجه داشته باشد؛ همین‌طور استفاده از عناصر غیر تصنعی همچون دیوارهای سردآب خانه ها، جریان رونده‌ی آب، کورسوی نور، صورت‌های پنهان در روبنده‌های سیاه، نگارهای نمادین بازطراحی شده از گرفت و گیرهای اساطیری، اندام‌های یکسان با حرکاتی پی‌درپی.
پرسش و پاسخ‌های حضار بعد از نمایش مجموعه‌ها و توضیحاتی که در این مورد داده شد آغاز گردید.
از سؤالاتی که برای بسیاری از دوستان به وجود آمد، دلیل تغییر سبک هنرمند در بین کارهای سیاه‌سفید و رنگی بود.
علی سجادیه یکی از هنرمندان اصفهان  نیز در کنار رسول کمالی حضور داشت  که صحبت‌هایی در خصوص آثار این عکاس و تصویرگر معاصر بیان نمود.