در کارگاه دو روزه عکاسی طبیعت چه گذشت؟

در کارگاه دو روزه عکاسی طبیعت چه گذشت؟

در کارگاه دو روزه عکاسی طبیعت چه گذشت؟ کانون عکس اصفهان

امین دهقان/گروه تحریریه سایت کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان:در تاریخ ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه ۹۶ یکی دیگر از اتفاقات خوب و مهم کانون عکس انجمن سینمای جوانان  اصفهان رقم خورد.. و آن هم کارگاه دو روزه عکاسی چشم انداز و طبیعت با حضور یوسف قاسمی بود.

از عناوین اصلی این کارگاه دو روزه  می‌توانیم به موارد زیر  اشاره کنیم:

در روز نخست  توسط مدرس این رویداد، مطالب و عکس‌های مفیدی از چند عکاس بزرگ دنیا پیرامون عکاسی لنداسکیپ(چشم انداز)، معرفی و توضیح انواع لنزها، فیلترها و همچنین تنظیمات دوربین جهت ثبت اثر بهتر ارائه گردید. همچنین توضیح تکنیک‌ها و راه کارهایی در مورد فوکوس بهینه، سرعت شاتر مطلوب، قانون۱۶ آفتابی،عمق میدان وضوح و شرایط عکاسی از خورشید،آبشار،کویر و چشم انداز ارائه شد.

در روز دوم هم  با حضور در طبیعت زیبای کویر خارا، بصورت عملی توضیحات و موارد مهم و اصولی به هنرجویان منتقل گردید. به لطف خدا هوا هم خوب بود و از بامداد تا ساعتی پس از طلوع عکسهای زیبایی ثبت شد و  پس از صرف صبحانه به طرف اصفهان حرکت کردیم.

در عصر روز دوم، این کارگاه مفید با موضوع ویرایش عکس به کار خود پایان داد. یوسف قاسمی که به علم روز در زمینه ادیت هم مجهز بود، طرفندها و راه کارهای نوین ویرایش عکس‌های طبیعت را به صورت کاملاً کاربردی و قدم به قدم توضیح دادند. تکنیک‌های جدید ادیت عکس، شناخت و تنظیم رنگ و نور، معرفی چند نرم افزارکمکی، تنظیمات محیط فتوشاپ، ادیت گام به گام چند عکس و… از دیگر موارد ارائه شده در پایان کارگاه بود.

در پایان  با تقدیم یادبودی توسط اعضای هیئت‌مدیره، از این استاد بااخلاق، بی‌ریا و پرانرژی قدردانی شد.

[vc_gallery type=”image_grid” images=”351464,351465,351466,351467,351468,351469,351470,351471″ column_number=”4″ grayscale=”no” hover_icon=”magnifier” images_space=”gallery_with_space”]